طراحی تراکت حرفه ای + 5 نکته مهم

5/5 - (1 امتیاز)

برای کسب و کارها ” طراحی تراکت” یکی از اقدامات مهم در مسیر برندسازی به شمار می آید. هر کسب و کاری که بتواند تراکتی زیباتر و جذاب تر طراحی کند، طبیعتا در مسیر بازاریابی و تبلیغات نیز موفق تر خواهد بود. اگرچه تراکت یکی از انواع اقلام تبلیغاتی ساده به شمار می آید اما طراحی آن ظرافت و حساسیت های خاصی دارد که بی توجهی به آن می تواند مسیر تبلیغات برند شما را با موانع مختلفی مواجه کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت “طراحی تراکت حرفه ای + 5 نکته مهم ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

چگونگی طراحی تراکت حرفه ای

استفاده از طراحی حرفه ای تراکت می تواند شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی موفق کند. اما اینکه چگونه موفق به طراحی یک تراکت حرفه ای شوید به عوامل مختلفی بستگی دارد. هنر طراح، جنس کاغذ، روش چاپی و.. از جمله این موارد است که تاثیر مستقیم بر قیمت چاپ تراکت دارد. مهمترین مواردی که باید در طراحی تراکت به آن توجه کنید عبارت است از:

پس زمینه

اولین چیزی است که به چشم می آید و باید بسیار جذاب و چشم نواز باشد.در عین حال امکان چینش منظم تمامی محتوا روی آن وجود داشته باشد.

عنوان

نام برند یا تیتر جذابی که می خواهید از طریق آن توجه مخاطب را جلب کنید، مورد دیگری است که باید مدنظر قرار دهید.

فراخوانی

وقتی از تراکت استفاده می کنید که بخواهید تعداد زیادی از مشتریان با شما آشنا شوند و به سراغ شما بیایند. پس در طراحی تراکت حتما به این بعد تبلیغات خود توجه کنید. ارائه اطلاعات تماس مانند شماره تماس، آدرس، شبکه های اجتماعی و… ضروری است.

اهمیت داشتن و پخش تراکت

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، داشتن تراکت تبلیغاتی یکی از اولین و البته ساده ترین روش هایی است که یک کسب و کار می تواند در مسیر برندسازی خود و آگاهی دادن به مخاطب استفاده کند. طراحی و چاپ تراکت مناسب و مطابق با استانداردهای آن شما را به هدف مدنظر نزدیک می کند. اما در نظر داشته باشید این همه راه نیست. شما باید بتوانید در پخش تراکت نیز به درستی عمل کنید. تراکت ها به روش های مختلف پخش می شوند که رایج ترین روش های آن عبارت است از:

  • پخس در میان مردم و به صورت چهره به چهره
  • استفاده از تراکت برای لای درب منازل و مغازه ها
  • توزیع تراکت در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف
  • قرار دادن تراکت زیر برف پاک کن ماشین ها

قیمت طراحی تراکت برای هر کدام از این روش های توزیع متفاوت است که لازم است در زمان سفارش به آن توجه کنید.

فونت و ابعاد استاندارد در طراحی تراکت

فونت و ابعاد استاندارد در طراحی تراکت

اگر بخواهید تراکتی مناسب و تاثیرگذار برای کسب و کار خود طراحی و توزیع کنید، توجه به دو گزینه فونت و ابعاد اهمیت زیادی دارد. به ویژه آنکه روش های مختلف توزیع این ابزار تبلیغاتی متنوع است.

فونت

در انتخاب فونت برای تراکت باید توجه زیادی به خوانایی و جذابیت ظاهری آن داشته باشید. شما می توانید از انواع فونت های سنتی مانند بی زر، بی یکان، بی میترا استفاده کیند. ایران سنس نیز گزینه مناسبی است. علاوه بر آن شما می توانید از انواع فونت های گرافیکی و اختصاصی ساز نیز برای تراکت تبلیغاتی خود استفاده کنید. این موضوع کاملا به بودجه شما برای هزینه طراحی و چاپ این تراکت ها بستگی دارد. در انتخاب فونت باید به پارامترهای مختلفی مانند ضخامت، ساده یا ایتالیک بودن آن و رنگ فونت دقت کنید.

 ابعاد

سایز یا همان ابعاد تراکت تبلیغاتی اعم از تراکت کرافت یا گلاسه فرقی نمی کند، می تواند یکی از ابعاد زیر باشد:

  • A4
  • A5
  • A6
  • A7
  • DL
  • مربع

در تراکت چه اطلاعاتی باید درج شود؟

تراکت یکی از اقلام تبلیغاتی ساده است که باید در کوتاه ترین محتوای متنی اصلی ترین اهداف خود را برای جلب توجه مشتری بیان کنید. از همین رو اطلاعاتی که در تراکت ارائه می کنید با خلاصه و جامع باشد. اگر می خواهید یک تراکت خوب داشته باشید در نظر گرفتن دو پارامتر اساسی مانند انتخاب فونت مناسب و بیان محتوای ساده و جذاب به مشتری مهمترین نکته است. پس از آن شما باید به خدمات یا محصولات خود، زمینه فعالیتی کسب و کار، شماره تماس، آدرس پستی، آدرس شبکه های اجتماعی و… اشاره کنید.

نکات مهم در طراحی تراکت حرفه ای

برای اینکه بتوانید یک تراکت حرفه ای طراحی کنید، لازم است به نکات مهمی که می تواند نتیجه مطلوب تری برای شما به همراه خواهد داشت، توجه کنید. از مهمترین نکات در طراحی طراحی تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم در طراحی تراکت حرفه ای

نکته اول: انتخاب تصاویر مناسب

شما باید از تصاویر جذاب و با طراحی زیبا و شکیل که ارتباط مستقیم با کسب و کار شما دارد استفاده کنید. این تصاویر می تواند تاثیرگذاری تراکت تبلیغاتی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

نکته دوم: انتخاب تیتر مناسب

پارامتر دیگری که در طراحی کارت ویزیت باید مورد توجه قرار دهید، انتخاب تیتر مناسب است که می تواند همان شعار تبلیغاتی شما باشد. شما می توانید در کوتاه ترین جمله که آن را به عنوان تیتر می شناسیم، هدف خود را به مخاطب منتقل کنید.

نکته سوم: انتخاب فونت مناسب

نکته مهم دیگری که در طراحی یک تراکت تبلیغاتی در هر ابعادی اعم از تراکت A6 که سایز کوچکی است مدنظر قرار دهید، انتخاب فونتی مناسب و خوانا است. انتخاب فونتهای زیبایی که خوانایی آن برای مخاطب سخت است، مسیرشما را در جلب توجه مشتری طولانی تر می کند.

نکته چهارم: شناسایی مخاطبان

پیش از طراحی و اقدام برای طراحی و چاپ تراکت باید ابتدا به شناختی کلی از مخاطبان هدف خود دست پیدا کرده باشید. شناخت مخاطب به شما کمک می کند تا با توجه به نیازهای او خدمات و محصول خود را طراحی و معرفی کنید. در این صورت مخاطب نیز برای خرید محصول و خدمات ترغیب می شود.

نکته پنجم: بولد کردن مزایا و تخفیفات ویژه

برای اینکه بتوانید در همان برخورد اول با تراکت، به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید، باید در تبلیغات تراکتی خود تمرکز را بر تخفیف محصولات و نیز مزایا بگذارید تا بتوانید توجه مشتری را بیش از پیش به برند خود جلب کنید.

نتیجه گیری

تراکت به عنوان یکی اقلام تبلیغاتی موثر برای کسب و کارها است که بدون محدودیت بودجه می توانند از آن استفاده کنند. به طور مثال کسب و کارهای کوچک میتوانند قیمت چاپ تراکت A5 را با منطقی ترین بودجه پرداخت کنند و در عوض از مزایای این روش تبلیغاتی استفاده کنند. البته در نظر داشته باشید که انتخاب شرکت طراحی و چاپ تبلیغاتی گزینه مهمی در طراحی، چاپ و هزینه های تراکت به شمار می آید. شرکت تبلیغاتی چاپ بازار یکی از شرکت های با سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع اقلام تبلیغاتی چاپی در کشور است که سفارشات شما را در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ارائه می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نویسنده

حسین صادقی

مدیر ارشد بخش محتوای لیسته