راهنمای خرید مداد رنگی – بهترین انتخاب در هر بازه قیمت

5/5 - (1 امتیاز)

مداد رنگی یکی از ابزارهای مهمی است که هر هنرمند در حوزه نقاشی از آن استفاده می‌کند. البته افراد دیگر نیز نمونه‌ای از این ابزار را در خانه خود دارند؛ اما خرید مداد رنگی حرفه‌ای برای یک هنرمند ضروری است. با نگاهی کوتاه به فروشگاه‌های مداد رنگی می‌توان به سادگی دریافت که برندهای گوناگونی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. همچنین مداد رنگی‌ها در طرح و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

از میان این همه تنوع محصول کدام یک را می‌توان انتخاب کرد؟ در این موقعیت راهنمای خرید مداد رنگی به کمکتان می‌آید و به شما می‌گوید که چگونه دست به خرید بزنید. این مقاله پیرو همین موضوع تهیه شده است؛ پس آن را تا انتها مطالعه کنید.

چه مداد رنگی بخریم؟

خرید مداد رنگی مانند خرید هر نوع کالای دیگر نیاز به توجه و دقت دارد. نخستین قدم پیش از خرید مداد رنگی آشنایی با انواع آن است تا بدانیم چه مداد رنگی بخریم. برخی مداد رنگی‌ها مغز نرمی دارند و صفحه نقاشی را به خوبی پوشش می‌دهند؛ از همین رو برای رنگ کردن یک دست طرح‌ها، مناسب هستند. برخی دیگر از مداد رنگی‌ها مغز سفتی دارند و برای رنگ کردن جزئیات نقاشی و قسمت‌های ظریف و باریک مناسب هستند.

دسته‌ای از مداد رنگی‌ها به دلیل حجیم بودن رنگدانه در مغزشان، روان هستند. دسته‌ای دیگر درست نقطه مقابل آن‌ها بوده، حجم رنگدانه آن‌ها کم و مغز مداد سخت است. این رنگ‌دانه ها یا با موم یا با روغن مخلوط و در مغز قرار می‌گیرند که بر همین اساس می‌توان مداد رنگی‌ها را به دو دسته تقسیم کرد. انتخاب از میان این دو دسته به نیاز شما بستگی دارد.

مداد رنگی مومی: در مداد رنگی‌های مومی رنگ‌دانه‌ها با کمک موم کنار هم قرار گرفته‌اند. رنگ‌های این مدل مداد رنگی نسبت به نمونه روغنی آن راحت‌تر ترکیب می‌شوند؛ زیرا مغز آن‌ها نرم‌تر است. البته هر چه مغز مداد نرم‌تر باشد، احتمال شکسته شدن آن بیشتر خواهد بود. اما نمی‌توان از این نکته غافل بود که راحت‌تر می‌توان رنگ این نوع مداد را از روی کاغذ پاک کرد. اگر فکر می‌کنید مدادی با این ویژگی‌ها برای شما مناسب است، پس آن را خریداری کنید.

مداد رنگی روغنی

مداد رنگی روغنی: در این نوع مداد رنگی‌ها، برای نگه داشتن رنگدانه‌ها در کنار یکدیگر، روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر این روغن‌ها گیاهی بوده که با رنگدانه‌ها و مقدار کمی موم مخلوط می‌شوند. رنگ این مدادها مقاومت بالایی نسبت به آب داشته و مغز مداد نیز دوام بیشتری دارد. البته رنگ‌های این نوع مداد را به راحتی نمی‌توان با یکدیگر ترکیب کرد. اگر به مداد رنگی نیاز دارید که رنگ آن برای مدت طولانی‌ترین باقی بماند، خرید مداد رنگی روغنی به شما پیشنهاد می‌شود.

از نظر شکل و فرم نیز می‌توان مداد رنگی‌ها را به چند دسته تقسیم کرد. دسته‌ای به صورت استوانه‌ای تولید می‌شوند، برخی به صورت سه ضلعی، تعدادی به صورت شش ضلعی و دسته‌ای نیز به شکل هشت ضلعی به

تولید می‌رسند. اگر نمی‌دانید کدام مدل را بخرید، بهتر است هر یک را در دست گرفته و امتحان کنید تا متوجه شوید با کدام یک از آن‌ها می‌توان راحت‌تر و بدون فشار به انگشت، نقاشی کرد. اگر حامی محیط زیست هستید، می‌توانید مدادهایی که نه از چوب، بلکه از روزنامه و کاغذهای باطله تولید شده‌اند را خریداری کنید.

از نظر بسته بندی نیز، مداد رنگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند؛ بنابراین مداد رنگی انتخاب کنید که بیرون آوردن و جای دادن مدادها در آن برایتان راحت باشد. اگر هم مجبور به خرید مداد رنگی با بسته‌ای هستید که مورد پسند شما نیست، می‌توانید پس از خرید مدادها را داخل یک ماگ قرار داده یا بسته مخصوص خود را برای آن‌ها بسازید.

قیمت مداد رنگی چند است؟

قیمت مداد رنگی

مداد رنگی‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند با یکدیگر متفاوت‌اند؛ از همین رو قیمت آن‌ها نیز یکسان نیست. هر برندی که به تولید این محصول می‌پردازد، قیمت متفاوتی برای تولیدات خود تعیین می‌کند. تفاوت قیمت مداد رنگی‌ها، میان برندهای ایرانی و خارجی بیشتر است.

معیار بعدی تعیین کننده قیمت، تعداد مداد رنگی‌ها در یک بسته است که طبیعتا هرچه تعداد بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. علاوه بر این مغز مداد رنگی‌ها می‌تواند متفاوت باشد که این موضوع نیز بر قیمت آن‌ها موثر است. میزان سختی مغز مداد رنگی هم امکان ایجاد تفاوت در قیمت این محصول شود.

برای خرید مداد رنگی حرفه ای و مقایسه قیمت انواع مداد رنگی‌ خوش رنگ روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.lezatenaghashi.com/pcat/colored-pencil/

مداد رنگی چند رنگ بخریم؟

نیاز شما تعیین می‌کند که بسته مداد رنگی که خریداری می‌کنید چند رنگ باشد. اگر تنها به رنگ‌های مهم رایج و معمولی نیاز دارید، بسته مداد رنگی 12 رنگه می‌تواند نیاز شما بر طرف کند. اما اگر می‌خواهید نقاشی حرفه‌ای‌ترین به وسیله انواع طیف رنگ‌ها بکشید می‌توانید به بسته‌های بزرگ‌ترین از مداد رنگی‌ها نگاهی بیندازید.

نکات خرید مداد رنگی حرفه ای

اگر به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کنید و می‌خواهید مداد رنگی حرفه ‌ای نیز داشته باشید، باید هنگام خرید، نکاتی که راهنمای خرید مداد رنگی به شما ارائه می‌دهد، را مد نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند خرید مداد رنگی شما مطمئن‌تر و محصول خریداری شده با نیاز شما بیشترین تناسب را داشته باشد.

نکته اول (سطح نقاشی)

به طور کلی مداد رنگی‌ها را می‌توان به دو دسته دانش آموزی و حرفه‌ای تقسیم بندی کرد. اگر شما می‌خواهید در سطح حرفه‌ای اثری را خلق کنید، مطمئنا به مداد رنگی متناسب با این سطح نیاز خواهید داشت؛ بنابراین انتخاب بر اساس سطح کار اولین نکته‌ای است که راهنمای خرید مداد رنگی به آن اشاره می‌کند.

نکته دوم (نوع نقاشی)

تا به امروز برای کشیدن نقاشی و طرح‌ها، چندین تکنیک خلق شده که هر یک به ابزار خاصی نیاز دارند. از آنجایی که مداد رنگی‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و هر یک با کیفیت و جنس خاصی تولید شده‌اند، می‌توان هر کدام را برای به کارگیری در تکنیکی به خصوص مورد استفاده قرار داد. البته برخی مداد رنگی‌ها نیز کاربرد عمومی دارند؛ با این حال خرید مداد رنگی خوش رنگ که بیشتری تناسب را با تکنیک نقاشی شما دارد، سطح کیفیت کار شما را بالا می‌برد.

نکته سوم (مدت استفاده)

مداد رنگی‌ها علاوه بر تفاوت در طرح و برند و نوع مغز، در میزان دوام و طول عمر نیز تفاوت دارند. پیش از خرید مداد رنگی باید به بازه زمانی که قصد استفاده از آن را دارید بیندیشید. همچنین به این موضوع که می‌خواهید مداد رنگی چه میزان دوام و ثبات کیفیتی داشته باشد را مد نظر قرار دهید.

نکته چهارم (بودجه)

در بازار انواع مداد رنگی‌ها در رنج قیمتی مختلف وجود دارند و طبیعتا مدادهای باکیفیت‌تر گران‌تر هستند. با این حال ممکن است نمونه‌هایی را بیابید که کیفیت نسبتا خوب و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. در سایت لذت نقاشی شما می‌توانید با جستجو در میان چندین مدل مداد رنگی و توجه به قیمت‌ آن‌ها، بهترین کالا را انتخاب کنید.بهترین مارک مداد رنگی خارجی

بهترین مارک مداد رنگی خارجی

تولید کنندگان بسیاری در داخل و خارج کشور مشغول به تولید مداد رنگی هستند. هر یک از بندهای ایرانی و خارجی مزایای مخصوص به خود را دارند؛ اما اگر ترجیح شما خرید از برندهای خراجی است، بهتر است بهترین مارک‌های خارجی برای خرید مداد رنگی را بشناسید.

  • فابر کاستل
  • کنکو
  • ام کیو
  • اونر
  • برونزیل
  • پریسما کالر
  • پیکاسو
  • ونگوگ
  • ووک
  • استدلر
  • کوییلو

بهترین مارک مداد رنگی ایرانی

بخشی از مداد رنگی‌هایی که در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید، تولید داخل هستند. در کنار محصولات خارجی، این مداد رنگی‌ها نیز طرف‌داران خود را دارند. اگر تمایل به خرید محصولات ایرانی دارید، بهترین مارک‌های مداد رنگی ایرانی را که در ادامه ذکر کرده‌ایم، مطالعه کنید.

آریا

پلیکان

پنتر

مداد رنگی پلی کروم بخریم یا ساده؟

چند سال پیش شرکت فابر کاستل اقدام به تولید یک سری مداد رنگی نمود که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مداد رنگی‌ها داشت و نام پلی کروم را برای آن انتخاب کرد. این سری از مداد رنگی‌ها طراحی بسیار منحصر به فردی دارند و بر پایه موم و با ترکیب روغن تولید شده‌اند.

مغز این نوع مدادها شبیه به نمونه‌های ساده نبوده و قابلیت ترکیب با حلال‌هایی همچون شیره سقز را دارند تا رنگ روغن آن رقیق‌تر شود. رنگی که مدادهای پلی کروم بر روی صفحه ایجاد می‌کنند زنده‌، ملایم‌تر و مقاوم در برابر آب است. آخرین تفاوت این مدل مداد با مدادهای ساده، استحکام و مقاومت آن است که در سطح بهتری قرار دارد.

جمع بندی

مداد رنگی، ابزاری برای نقاشی است که اکثر انسان‌ها تجربه کار با آن را دارند. هنرمندانی که در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت می‌کنند، به این ابزار بیش از همه نیاز دارند. همچنین نیاز آن‌ها، مداد رنگی حرفه‌ای، بادوام و بسیار باکیفیت است؛ نه مداد رنگی دانش آموزی. خرید مداد رنگی حرفه‌ای به راهنمایی و دقت بالایی نیاز دارد. از همین رو ما این مقاله را به توضیح و بررسی مدادهای رنگی اختصاص دادیم تا راهنمای شما در مسیر خرید این محصول باشد. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نویسنده

حسین صادقی

مدیر ارشد بخش محتوای لیسته