5/5 - (1 امتیاز)

لپ تاپ دست دوم این روزها خرید و فروش زیادی می شود. نیاز به لپ تاپ در دنیای امروزی از یک سو و قیمت بالای آن سبب شده که بسیاری از افراد به خرید این نوع لپ تاپ ها روی بیاورند.

همانطور که میدانید لپ تاپ یکی از پرکاربردترین و در عین حال گران ترین محصول در دنیای فناوری محسوب می شود. که با توجه به شرایط فعلی بازار، خرید لپ تاپ نو ممکن است برای بسیاری از افراد امکانپذیر نباشد. از سوی دیگر احساس نیاز به این محصول پرکاربرد در حوزه تحصیل و کاری و … روز به روز بیشتر می شود. همه این عوامل سبب شده بسیاری از افراد به خرید لپ تاپ دست دوم روی بیاورند.، اما در خرید لپ تاپ های دست دوم باید نکات بسیار مهمی را در نظر داشت. در این محتوا به مزایا و معایب خرید این نوع لپ تاپ ها و نکات مهم در خرید آن می پردازیم.

ارزش خرید لپ تاپ دست دوم و نکات مهم در خرید آن

یکی از سوالات متداول در هنگام خرید لپ تاپ های دست دوم این است که واقعا لپ تاپ دست دوم ارزش خریدن را دارد یا نه؟. با شروع اپیدمی کرونا و آنلاین شدن تحصیل و بسیاری از کارها نیاز به لپ تاپ بیش از پیش حس شد. و از سوی دیگر بالا بودن قیمت لپ تاپ نو یکسری محدودیت را برای خرید این محصول ایجاد کرده است. که خرید لپ تاپ کارکرده ایده مناسبی است و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. همین امر بازار خرید و فروش لپ تاپ کارکرده را رونق بخشیده است.

هر چند که خرید دستگاه دست دوم هم ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ نو را داشته باشید. اما بودجه کافی را نداشته باشید، لپ تاپ دست دوم می تواند انتخاب هوشمندانه و مناسبی باشد، اما برخی از افراد این تفکر را دارند. که خرید لپ تاپ کارکرده بعد از مدت زمانی مشکلات خاصی را به دنبال دارد. و همین امر سبب شده که از خرید آن امتناع کنند، در صورتی که اینگونه نیست و لپ تاپ های کارکرده بنابر میزان کاری که کرده اند در گریدهای مختلفی طبقه بندی شده اند. در صورت دقت در هنگام خرید لپ تاپ و خرید از فروشگاه های معتبر می توان خرید به صرفه و موفقیت آمیزی داشت.

خرید لپ تاپ دست دوم

نکات بسیار مهم در انتخاب لپ تاپ دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم در صورتی که با دقت صورت گیرد می تواند خرید هوشمندانه باشد زیرا هم لپ تاپ مناسبی خریداری شده است و هم خرید به صرفه بوده است.، اما ضروری است یکسری نکات در هنگام خرید در نظر گرفته شود که مهمترین این نکات عبارتند از :.

– خرید لپ تاپ دست دوم بسته به نوع نیاز مشتری، به عنوان مثال برخی لپ تاپ را برای انجام پروژه خریداری می کنند.، اما برخی دیگر برای تهیه فیلم و …

– تست سلامت ظاهری لپ تاپ از لحاظ تست صفحه نمایشگر، بدنه، صفحه کلید و تاپ پد، پورت و اتصالات، تست باتری، هارد، برد، تست سخت افزار و نرم افزار و … که با انجام این تست ها در مدت زمان مهلت تست، به راحتی می توانید از سلامت لپ تاپ مطلع شوید.

و مهمترین نکات در خرید دستگاه دست دوم خرید به صورت حضوری است. هر چند که بسیاری از فروشگاه های معتبر به صورت آنلاین هم کار فروش لپ تاپ کارکرده را انجام می دهند.

همانطور که در بالا هم اشاره شد لپ تاپ های دست دوم بنا بر میزان کاری که کرده اند در گرید های A تا D در بازار موجود می باشند. گرید A مربوط به لپ تاپ هایی است که کاملا نو هستند و یا اینکه استفاده بسیار کمی از آنها صورت گرفته است. و در برخی از موارد اینگونه لپ تاپ ها فقط به دلیل باز شدن کارتون به عنوان لپ تاپ دست دوم شناخته شده هستند. اما لپ تاپ های با گرید D نشان دهنده آن است که لپ تاپ بسیار کار‌کرده است.

کلام پایانی

از لحاظ اقتصادی خرید لپ تاپ دست دوم می تواند بسیار به صرفه باشد. و برای افرادی با بودجه کم که خواهان خرید لپ تاپ مناسب و با ویژگی های خوب هستند این خرید می تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. دقت در هنگام خرید و داشتن صبر و حوصله برای پیدا کردن لپ تاپ کارکرده سبب می شود که دستگاهی پیدا شود که قابلیت‌ های یک لپ تاپ نو را با قیمت بسیار کم‌تر داشته باشد. باید بسیار توجه داشت که این لپ تاپ‌ها را از کجا تهیه می‌کنید. از نکات مهم دیگر که در حین خرید باید به آن دقت داشته باشید این است که لپ تاپ خریداری شده عمر زیادی نداشته باشد. و ضروری است که در هنگام خرید دستگاه دست دوم قسمت های مختلف آن را تست کنید .

خوشبختانه امروزه به دلیل دایر بودن فروشگاه های معتبر در زمینه خرید و فروش لپ تاپ های دست دوم این اطمینان خاطر ایجاد شده که می توان بدون شک و ترید لپ تاپ مناسب و با قیمت پایین تهیه کرد. در این فروشگاه ها لپ تاپ های دست دوم را قبل از عرضه مورد بررسی قرار می دهند و در صورت نیاز به تعویض این قطعات تعویض می شوند.